Elm

02 İyul

Ev tapşırığı qadağan edilməlidir? – Beynəlxalq müzakirə

Ev tapşırığı müzakirəsi insanları qütbləşdirən bir mövzudur. Çoxlu ev tapşırığı etmək şagirdlərin stres və ya narahatlıq hiss etməsinə səbəb olur. Tez-tez iş yükü ilə mübarizə aparan müəllimlərə əlavə yük olur. Bəzi valideynlər ev tapşırığının evdəki ailə vaxtını kəsməsindən də narazıdır.

Buna baxmayaraq, ev tapşırığı məktəblərin böyük əksəriyyətində verilir. Və bir çox müəllim və valideyn bunun sinifdə öyrənmənin gücləndirilməsində mühüm rol oynadığına inanır. Bəs araşdırma nə deyir? Doğrudan da ev tapşırığı tələbə öyrənməsində böyük bir dəyişiklik varmı?

İlk növbədə ev tapşırığı effektivdirmi?

Bu, Rutgers Universitetinin tədqiqatçıları tərəfindən keçən il nəşr olunan bir araşdırmada ortaya qoyulan sual idi. Tədqiqatçılar on bir il ərzində şagirdlərin ev tapşırığı və imtahanlarda performansını ölçdülər və nəticələr maraqlı bir tendensiya göstərdi.

Tədqiqat nəticəsində məlum olub ki, smartfonlar hər yerdə artdıqca ev tapşırığı daha az təsirli olur. Bəzi şagirdlər ev tapşırıqlarını yerinə yetirmələrinə kömək etmək üçün ağıllı telefonlardan istifadə edirdilər və nəticədə tapşırıqlardan yaxşı qiymət alırlar – imtahanlara gəldikdə performansda böyük bir düşmə var idi. Əksinə, ev tapşırıqlarına kömək etmək üçün internetdən istifadə etməyən şagirdlər imtahanlarda daha yaxşı nəticə göstəriblər.

Bu, öyrənmə tərzimizlə əlaqəlidir. Təhsil alarkən beynin bir cavab yaratması vacibdir – bu cavab səhv olsa belə. Nəyisə düzəltmə prosesi bizə məlumat saxlamağa kömək edir. Bu proses uzunmüddətli yaddaşımızda yeni məzmun saxlamağımıza inkişaf etdirən dərin bir öyrənmə prosesinə kömək edir.

Ancaq cavabı onlayn axtarırsınızsa və sonra sadəcə yazsanız, çox güman ki, cavabı xatırlamayacaqsınız və imtahan şəraitində çoxaltmaq mümkün olmayacaq. Buna səthi yaratma deyilir.

Yaxşı ev tapşırığı üçün bu nə deməkdir? Şübhəsiz ki, şagirdlər smartfonlarını yerinə yetirmələrinə kömək etmək üçün istifadə etsələr ev tapşırığının faydasız ola biləcəyi təhlükəsi var. Yalnız tələbələrin nə öyrəndikləri deyil, əksinə, necə öyrəndikləri.

Ev tapşırığı yaranan təhsil boşluğuna necə kömək edə bilər?

Ancaq ev tapşırığı diqqətlə hazırlanmışsa, şagirdlərin sinifdə öyrəndiklərini dəstəkləməkdə çox təsirli ola bilər. İndi bu, hər zamankindən daha vacibdir. 2020-ci ildə COVID-19 pandemiyası təhsildən ağır şəkildə təsirləndiyindən müəllimlər şagirdlərin biliklərində böyük boşluqlar olduğunu və siniflər içərisində fərqli səviyyələrin olduğunu aşkar etdilər. Tələbələrin yetişməsi üçün çox də təzyiq var. Evdə tamamlanacaq əlavə işlərin tapşırılması bu boşluqları doldurmağın bir yolu ola bilər.

On beş illik ev tapşırığı üzərində aparılan bir meta-analiz ümumilikdə ev tapşırığı ilə müvəffəqiyyət arasında müsbət bir əlaqə olduğunu tapdı. Bu xüsusilə orta yaşlı şagirdlərdə özünü qabarıq şəkildə göstərirdi. Digər tədqiqatlar göstərir ki, ev tapşırığı verilməyən siniflərlə müqayisədə orta məktəb şagirdləri üçün tipik bir öyrənmə qazancı 5-6 aydır.

Üstəlik, ev tapşırığı yerinə yetirmək təcrübəsi effektiv təhsil vərdişlərinin inkişafına kömək edir. Tələbələrə vaxt idarəçiliyi öyrədir, məsuliyyəti təşviq edir və müstəqil öyrənmə qabiliyyətini aşılayır.

Ev tapşırığınından imtina etmək?

Bəzi şagirdlərdə ev tapşırığının göstərə biləcəyi müsbət təsirə baxmayaraq, müxaliflər, uşaqların və gənclərin bütün gün məktəbdə çox çalışdıqdan sonra rahatlamaq və dekompressiya etmək üçün vaxta ehtiyac olduqlarını iddia edirlər.

Və bəzi tapşırıqlar var ki, ev tapşırığı öyrənənlərin yaşına və mərhələsinə görə çox fayda gətirmir. Ev tapşırığı tədqiqatçısı professor John Hattie, ibtidai məktəblərdə ev tapşırığının şagirdlərin müvəffəqiyyəti üçün heç bir fərq yaratmadığını tapdı. Evdəki digər fəaliyyətlər oxumaq, çörək bişirmək və ya sadəcə oynamaq kimi təhsil fayda əldə edə bilər.

Üstəlik, çox çox ev tapşırığı tələbələrin zehni sağlamlığına da mənfi təsir göstərə bilər. İlk 10 yüksək nəticə göstərən məktəblərdən 4.000-dən çox şagird arasında aparılan bir sorğu, böyük miqdarda ev tapşırığının akademik stres, yuxu çatışmazlığı və hobbi ilə ünsiyyət və ya praktikada balans olmamasına səbəb olduğunu tapdı.

Nəticədə bir çox ailə ev tapşırığından imtina etdi. Bir neçə il əvvəl İspaniyadakı bir ev tapşırığı bütün dünyaya xəbər salmışdı. Valideynlər və uşaqlar “ailələrin ailə həyatı üçün ən yaxşı qərarlar hesab etdikləri konstitusiya hüququndan” istifadə etdilər. Boykotun təşkilatçıları uşaqların boş vaxtlarının itdiyini elan etdilər. Ev tapşırıqlarına edilən təzyiqlərin günahkar olduğunu düşündülər.

Ev tapşırığını reform etmək lazımdı?

Ev tapşırığı reformu şübhəsiz ki, vaxtı çoxdan keçmişdir. Ev tapşırığının həqiqi dəyəri olması üçün şagirdlərin sinifdə öyrəndikləri ilə açıq şəkildə əlaqələndirilməlidir. Şagirdlər cavablarını smartfonlarında axtara bilməməlidirlər. Həm də tarazlığın düzgün olması vacibdir. ABŞ-ın baş barmağı qaydası sinif başına 10 dəqiqədir. Orta yaş tələbələri üçün isə gündə 90 dəqiqə ev tapşırığı akademik göstəriciləri yaxşılaşdırmaq üçün ideal rəqəmdir.

Məktəblər və valideynlər ev tapşırığının sağlam bir idman tarazlığına, ailə vaxtına və boş vaxta müdaxilə etməməsini təmin etməlidirlər – xüsusilə çətin bir illik onlayn təhsil və məhdud sosial qarşılıqlı bir ildən sonra. Stresli, narahat tələbələr sadəcə effektiv şəkildə öyrənə bilməyəcəklər və onları ev tapşırığı ilə həddindən artıq yükləmək xeyirdən daha çox zərər verəcəkdir.

© Celt